Subscribe to our newsletter

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam
[contact-form-7 404 "Not Found"]

Pindakaas!

Yeah onze eerste Healthy by Design blog! In onze blogs zullen wij als fitcoaches 1x per week een leuke blog of vlog plaatsen.

Deze blog gaat over PINDAKAAS!

Pindakaas wie lust dat nou niet? Tegenwoordig niet alleen een erg bekent smeersel voor op de boterham maar ook voor in de cake, cheesecake, koek of andere lekkernijen. Een dag geen pindakaas is een dag niet geleefd en wist je dat dit lekkere smeerbare genot ook nog eens wonderen doet met je gezondheid?

 

Wist je dat op een boterham ongeveer 20 gram pindakaas zit? En dat bijna een kwart daarvan eiwitten zijn!

 

Helaas is het nog niet wetenschappelijk bewezen maar ik denk dat veel mensen kunnen zeggen dat als je een hap pindakaas neemt dat zij er gelukkig van worden, niet waar? Wel is er een onderzoek gedaan of pindakaas gezond is! Aan dit onderzoek hebben ruim 70.000 mensen deelgenomen. Dit onderzoek heeft aangetoond dat maar liefst 21% minder kans hebben om vroeg tijdig te overlijden.

Pindakaas in het kort, in 1 portie (20 gram) pindakaas zitten:

  • 132 kilocalorieën
  • 1,6 gram vezels
  • 4,5 gram eiwitten
  • 2 gram koolhydraten
  • 11,4 gram vet

Van de 11,4 gram vet is 2 gram verzadigt (slechte vetten) dus veel goede vetten als energiebron!

En in pindakaas zitten dus veel goede voedingsstoffen, zoals eiwitten! Dit zijn stoffen die het lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Of dat pindakaas nu heel skinny is, nee. Eén portie pindakaas van 20gram bevat 132 kilocalorieën! Wat voor zo’n klein beetje heel veel is! Pindakaas is dus een relatief goedkope manier om veel voedingsstoffen en kilocalorieën binnen te krijgen.

Het is natuurlijk niet meer gezond als je bakken met pindakaas naar binnen werkt, maar 2 boterhammen met pindakaas zijn hartstikke goed! Meer weten? Let me know via marissa@healthybydesign.nl