Subscribe to our newsletter

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam
[contact-form-7 404 "Not Found"]

Eet je fit!

Eten en sporten, hoe kan je dit goed combineren? Veel mensen denken dat je van alleen bewegen wel afslankt of gespierder wordt en dat is ook zo, maar als je goed eet, kan voeding je helpen bij je doel.

Stel je voor dat je vier dagen per week een uurtje sport, maar je gaat daarna naar de Mac Donalds of snackbar, dan krijg je weinig resultaat. Als je vier dagen per week sport en je eet daarnaast gezond, dan krijg je een sneller een gezonder resultaat.

Maar ja, wat is gezond nou eigenlijk? Er wordt zoveel verteld over voeding en wat is nou waar en wat nou niet? Hierbij kan je de schijf van vijf gebruiken. In de schijf van vijf staat alles wat gezond is en hoeveel je van alles moet eten. Wat daarbuiten valt is minder gezond, maar is natuurlijk niet verboden om te eten!

Als je iedere dag dingen uit ieder vak eet in combinatie met sporten, is dat hartstikke gezond! Je kan je voeding afstemmen op het soort sport wat je doet.

Bijvoorbeeld:
Je doet aan fitness. Voordat je naar fitness gaat eet je dan iets van koolhydraten. Dus bijvoorbeeld 2 volkoren boterhammen met iets van mager beleg, zoals kipfilet. Dit doe je ongeveer anderhalf uur van tevoren. Zo kan je eten nog een beetje zakken en krijg je geen last van je maag tijdens het sporten. Dit kan je ook gebruiken bij andere sporten zoals hockey en handbal.

Na de training eet je iets wat eiwitten bevat. Eiwitten herstellen de spieren snel, zodat je minder of zelfs geen spierpijn hebt. Eiwitten zitten bijvoorbeeld in magere kwark, magere yoghurt en of een eitje. Neem bijvoorbeeld een lekker omeletje of een bakje magere kwark met blauwe bessen.

 

Zo heb je een effectieve training met veel resultaat. Op de dagen dat je niet sport moet je natuurlijk ook op je voeding letten. Ook hierbij kan je de schijf van vijf gebruiken. Zorg ervoor dat je 250 gram groente en 2 stuks fruit per dag eet. Eet bij voorkeur volkoren producten, zoals volkorenbrood en zilvervliesrijst. Neem tussendoor iets van 25 gram ongezouten noten en neem wat zuivel, zoals melk, tot je. Ook water, thee en/of koffie mogen niet ontbreken.

 

Wil jij ook een healthy life? Zou je je fit willen voelen en wat lekkerder in je vel willen zitten? Wil je beginnen, maar weet je nog niet hoe? Vraag naar onze fitcoaches voor tips en hulp!!! We helpen je graag op weg!